Domů / Knihy / Učebnice, odborná literatura / Společenské, humanitní vědy / Pedagogika, didaktika

Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení... - Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková


Žádné hodnocení. Kód: P402784 Produktové číslo: 9788076766259
Kniha, Wolters Kluwer, 2023, Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková
Dostupnost: externí sklad 100 ks
Vše 10 %
Cena před slevou: 585 Kč
Ušetříte: 59 Kč
Zlevněno z 585 Kč (Naše normální cena.)
nyní jen 526 Kč , plus doprava
Doba dodání: 2 - 5 Dnů
 
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení... - Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková

Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni.

Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek.

Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch učení a chování včetně dopadu těchto poruch nejen na vzdělávání, ale i na běžný život. Zabývá se možnostmi pedagogické diagnostiky těchto žáků v rámci běžného vzdělávacího procesu a dalšími postupy vyplývajícími z této diagnostiky. V kapitolách věnovaných podpůrným opatřením podrobně specifikuje podpůrná opatření u jednotlivých druhů specifických poruch učení a chování a uvádí rovněž konkrétní možnosti jejich realizace ve vzdělávání. V závěru katalogu jsou uvedena doporučení na odbornou literaturu týkající se této problematiky, jsou uvedeny i možnosti využití speciálních pomůcek a programů podle jednotlivých druhů poruch.

První kapitola je věnována podrobné charakteristice jednotlivých specifických poruch učení a specifických poruch chování, příčinám a podkladům pro jejich vznik a rovněž i jejich typickým projevům. Prostor je věnován i kombinovaným specifickým poruchám.

Druhá kapitola katalogu je věnována konkrétním dopadům specifických poruch učení a chování nejen na vzdělávání, školní výkon žáků, ale i na jejich psychiku a jejich vývoj. Uvedeny jsou i dopady jednotlivých specifických poruch učení a chování na jejich každodenní, praktický život. Vše je ilustrováno na konkrétních příkladech z praxe.

Ve třetí kapitole katalogu naleznou čtenáři informace k možnostem pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení a chování, kterou mohou provádět pedagogové v běžném vzdělávacím procesu při podezření na přítomnost těchto poruch. Tato diagnostika je pak základem pro další odbornou diagnostiku a umožňuje optimální nastavení zejména 1. stupně PO. Možnosti pedagogické diagnostiky jsou doplněny konkrétními příklady.

Čtvrtou kapitolu tvoří podrobný a rozsáhlý popis jednotlivých podpůrných opatření, která lze aplikovat u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Jednotlivé možnosti aplikace PO jsou zpracovány dle druhů poruchy a doplněny konkrétními příklady z praxe. Popsány jsou i předměty speciálně pedagogické péče, včetně základních postupů reedukační péče u jednotlivých poruch, možnosti pedagogické intervence a personální podpory. Zmíněny jsou i možnosti spolupráce se zákonnými zástupci. Nedílnou součástí jsou i metody hodnocení a přístupu k žákům opět dle jednotlivých druhů specifických poruch. Uvedeny jsou i možnosti modifikace výukových metod, možnosti organizace výuky, úpravy obsahů a výstupů vzdělávání včetně příkladů pomůcek a pracovních materiálů.

Autorky věří, že nabídka a realizace konkrétních podpůrných opatření přispěje k tomu, aby žákům se specifickými poruchami učení a chování byla poskytnuta potřebná podpora a bude tak možné pozitivně ovlivnit nejen jejich úspěšnost ve vzdělávání, ale i jejich budoucí pracovní a osobní život.

Specifikace
Autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková
Nakladatel Wolters Kluwer
Rok vydání 2023
Jazyk CZE
Druh Kniha
Vazba Brožovaná bez přebalu lesklá
Rozměry 30 x 21,4 x 1,4 cm
ISBN 978-80-7676-625-9
Váha 0.5980000
Hodnocení
Toto zboží zatím nikdo nehodnotil. Buďte první a napište komentář nebo hodnocení.
Naposledy zobrazené zboží
Kameňáky aneb Špalíček plný legrace počtvrté Kameňáky aneb Špalíček plný legrace počtvrté Kód: P287784
externí sklad 2 ks
10 %
Zlevněno z 199 Kč (Naše normální cena.)
nyní jen 179 Kč
Detail
Jsme zde, abychom byli šťastní - Zbyněk Mrvík Jsme zde, abychom byli šťastní - Zbyněk Mrvík Kód: P374970
externí sklad 38 ks
10 %
Zlevněno z 250 Kč (Naše normální cena.)
nyní jen 225 Kč
Detail
Na vlně života - Anatolij Někrasov Na vlně života - Anatolij Někrasov Kód: P191609
externí sklad 6 ks
10 %
Zlevněno z 258 Kč (Naše normální cena.)
nyní jen 232 Kč
Detail
Děti a senioři v mateřské škole - Rozvoj mezigeneračních vztahů - Eva Koželuhová; Ondřej Koželuh; Michaela Šujancová Děti a senioři v mateřské škole - Rozvoj mezigeneračních… Kód: P403445
externí sklad 98 ks
10 %
Zlevněno z 315 Kč (Naše normální cena.)
nyní jen 283 Kč
Detail